Taichung - week 3 - Bergen, stageplan en onderzoek

11 mei 2018 - Taichung, Taiwan

Onze derde week begon maandag met een bezoek aan een kleinschalige, agrarische gemeenschap in het berggebied van de provincie Nantou (ongeveer 45 minuten rijden van Taichung). Joseph, een internationale student uit Haiti, doet onderzoek naar de potentie van biologisch voedsel en hoe je deze met een keurmerk op de markt kan brengen. Samen met prof. Wu en dr. Vickey zijn we hier heen gegaan zodat Joseph een interview kon doen en wij konden kijken hoe ze daar dingen verbouwen. Het terrein bestaat uit een aantal glazen kassen en tunnelkassen waar groenten in verbouwd worden. Verder houden ze er een aantal kippen en varkens die zorgen voor mest, eieren en vlees. Van wat wij begrepen (en dat was niet veel want er werd alleen Chinees gesproken) is de grootste uitdaging voor de lokale kleine boeren, om hun producten op de markt te krijgen.
Dinsdag zijn we bezig geweest met ons onderzoek. Woensdag zijn we vroeg opgestaan om Molly koffie te brengen. Zij was dinsdag nog laat bezig om documenten voor te bereiden voor een meeting en moest woensdag dus vroeg op voor diezelfde meeting. Gezien zij al zoveel voor ons gedaan had, konden we nu mooi een wederdienst bewijzen :). Verder hebben we de dag besteed aan het opstellen van ons stageplan en opzoeken van informatie. 's Middags stond nog een skypegesprek met Bert van Eekelen op het programma maar vanwege technische problemen hebben we het bij een email gehouden.
Donderdag was een beetje van hetzelfde laken een pak: verder gewerkt aan ons stageplan en onderzoek. 's Middags nog geluncht met een aantal Taiwanese en internationale studenten. Hopelijk houden we hier nog contact aan over met een Japanse studente, zodat we haar kunnen vragen voor tips in Japan wanneer we daar later in juli zijn.
Vrijdag hebben we ons wat verder verdiept in de gemeente van Taichung en hebben we ons stageplan afgerond. Aan het eind van de middag stond er een skypegesprek in de agenda met onze docent en studiecoördinator Kees Jansen. Hij is momenteel druk bezig met de accreditatie van onze studie en wou graag een kort interview houden met een aantal studenten waarin de studenten vertellen over de studie. Wij hadden aangegeven hierbij te willen helpen.

1. Henk Martens:
    16 mei 2018
    Gaaf Ben!
  2. RP ietswaard Bakkers:
    16 mei 2018
    Prachtig jongens, jammer dat het alleen in hun taal was, en op de markt brengen van Biologische voedsel word ook belangrijk in de agrarische wereld 👍
  3. Tony:
    17 mei 2018
    Goed bezig mannen. Erg leuk (beetje jaloers wel)