Taichung - Week 6 - Landscaping

28 mei 2018 - Taichung, Taiwan

De week begon met een rondleiding over een door studenten opgezette tentoonstelling genaamd 'The week of the Landscaping Department'. De hele week stonden studenten van de opleiding landschapsarchitectuur beneden in de centrale hal om hun werk te tonen. Op de tentoonstelling lieten de studenten hun ontwerpprocessen zien, hun schetsen, emoties en de uiteindelijke maquettes van hun project. Het was interessant om te zien hoe een andere creatieve opleiding gericht op ontwerpen er uit ziet in Taiwan, zeker op de open manier als de studenten hier hadden gedaan. Daarnaast was het ook indrukwekkend om de maquettes te zien en de uitleg van de studenten te horen achter de ontwerpkeuzes. Er waren projecten van twee verschillende jaren te zien, zowel van junior als senior studenten. Met name de maquettes van de seniorstudenten waren indrukwekkend. Die waren dan ook het resultaat van een project waar de studenten een jaar lang bezig zijn geweest. De meterslange posters gaven informatie over het onderwerp en de ideeën achter de maquettes. De projecten gingen allemaal over het opnieuw ontwerpen en herindelen van bepaalde openbare ruimtes zoals een traditionele begraafplaats, een stadsdeel waar een rivier doorheen stroomt en een stadsdeel met een park en middelbare school. Allemaal thema's die ook in Nederland relevant zijn.
Verder hebben we ons deze week op schoolwerk gericht los van het stage-onderzoek, zo heeft Ben een mooie rapportage gemaakt voor de directrice van onze school zodat ze iets heeft om voor te leggen aan anderen betrokkenen bij deze stage. Ook hebben we aan andere belangrijke punten gewerkt m.b.t. volgend schooljaar, zoals onze minor.

Zoals elke week hebben we weer veel lekkere dingen gegeten, met dank aan onze gids Elain! Check het fotoalbum 'Eten' voor lekkermakende foto's ;).

1. Cockie Van der Slot:
    4 juni 2018
    Ontzettend veel gedaan zeg. Wat maken jullie een hoop mee.