Taichung - week 2

5 mei 2018 - Taichung, Taiwan

In onze tweede week hebben wij onszelf verder gericht op het onderzoek van onze stageopdracht. We begonnen de week met een gesprek met prof. Wu en dr. Vicky. Hierin hadden we afspraken gemaakt voor meetings die zullen komen. In het gesprek werd ons ook aangeraden om een korte introductie te schrijven over onze studie en stage. Daarnaast hebben we ook een soort naamkaart gemaakt waar kort iets over ons op staat; dit is handig voor wanneer we een ontmoeting hebben. Er werd ons aangeboden de informatie ook nog naar het Chinees te vertalen, zodat we gelijk alles tweetalig hebben. Deze middelen zorgen er hopelijk voor dat toekomstige meetings sneller verlopen. Ook hebben we de hoofdvraag van ons onderzoek in subvragen opgesplitst; hierdoor kunnen de professoren beter bepalen met welke informatie ze ons kunnen helpen.
Op de woensdag hadden we documentatie geregeld bij afdeling Horticultuur (paspoort, studentenkaart, inschrijfbrief); hierdoor konden we buiten de openingstijden alsnog het gebouw in en uit. Verder hebben we gewerkt aan de uitwerking van de informatie die we tot dan verzameld hadden. De eerste weken zijn we als eerst begonnen met het verzamelen van informatie over het klimaat en de omgeving in Taichung om dit later te kunnen gebruiken in onze vergelijking met Almere. Verder hadden we ons eerste gesprek met Bert van Eekelen, onze coach vanuit de gemeente Almere die ook verbonden is met realisatie van de Floriade. Tot slot waren we nog begonnen aan ons studieplan voor school en hadden we wat dingen gekocht als schalen en bekers, zodat we komende 8 weken zelf lekker thee en noodles kunnen maken.

Op vrijdagavond waren we naar een bar geweest met een student die we op het campus hadden ontmoet. In de bar waren meerdere internationale studenten waarmee we kennis gemaakt hebben. Ondanks dat we bij gebrek aan een geldig legitimatie later op de avond niet de nachtclub in konden, was het een geslaagde avond.