Taichung - weekend 3 - Anime Sunday

13 mei 2018 - Taichung, Taiwan

Het derde weekend in Taichung hebben we rustig aan gedaan. Het was dit weekend Moederdag dus veel studenten gingen terug naar hun thuisstad om dit met familie te vieren. Wij waren dit keer dus op onszelf aangewezen om de stad te verkennen. Zaterdag is daar niet veel van gekomen en hebben we alleen wat boodschappen gedaan en onze kamer schoongemaakt. Ben heeft nog voor minder dan drie euro een "knipbeurt" gekregen. Hoewel je het beter een scheerbeurt kan noemen gezien er bijna geen schaar aan te pas kwam. (Nee hij is niet kaal, ze gebruikten de schaar gewoon amper)

Zondag hebben we uitgeslapen om vervolgens in de middag met de U-bike het een en ander te bezichtigen. Als eerst zijn we naar de Painted Anime Lane gefietst, een steegje waar de muren beschilderd waren met allerlei tekeningen van bekende Japanse tekenfilms (=anime) en andere bekende figuren van tekenfilms of videogames. Denk aan Mario, Pokémon, Dragonball, One Piece, Looney Tunes, Fullmetal Alchemist, Totoro, One-Punch Man, Yu-Gi-Oh, Naruto en nog meer. Een feest van herkenning voor de geeks onder ons.
Na Painted Anime Lane zijn we naar een andere anime-bezichtiging geweest vlak bij de universiteit, namelijk de Totoro bushalte (niet echt een bushalte). Hier is een levensgrote, door fans gemaakte, sculptuur te zien van Totoro, de iconische ster uit de film My Neighbor Totoro van de veelgeprezen Studio Ghibli. Ook is No-Face te zien, een bekend figuur uit de film Spirited Away ook van Studio Ghibli. De plek is zo populair geworden dat het nu zelfs op Google Maps wordt aangegeven. Voor de niet-geeks onder jullie: Studio Ghibli is een Japanse filmstudio die verantwoordelijk is voor een groot aantal anime-films. Films van Studio Ghibli zijn vaak terug te vinden in rijtjes van best verkochte en best gewaardeerde anime-films. Vijf van hun films hebben ook Academy Award nominaties ontvangen. In 2003 won de film Spirited Away zelfs ook een Academy Award voor beste animatiefilm.

Na een fotosessie bij de busstop zijn we langs een aantal tempels terug gefietst naar het campus. Eenmaal terug op de kamer hebben we de dag afgesloten met het kijken van wat (anime)series.