Taichung - week 4 - Bezoek uit Almere en Texas

14 mei 2018 - Taichung, Taiwan

Deze week stond een bezoek van twee docenten van onze hogeschool op de agenda. Maandag hebben we de laatste hand gelegd aan onze presentatie over de school, onze opleiding en onze opdracht hier. Dinsdag hadden we een lunch + meeting gepland met prof. Wu en dr. Vicky en de docenten van onze hogeschool. Nadat we onze lunch op hadden heeft prof. Wu eerst een presentatie gegeven over zijn werk en alle onderzoeken die hij gedaan heeft. Dit waren er behoorlijk wat en ook over redelijk uiteenlopende onderwerpen. Daarna was het aan ons de beurt om te presenteren. We kregen positieve feedback op de presentatie en de opzet van ons onderzoek. In de middag hebben we nog een kort rondje gedaan over het campus met de docenten. Aan het eind van de middag zijn we met ze naar het centrum van Taichung gegaan om nog maar eens een luxe ijsje te halen.
Woensdag hebben we wat noties gemaakt en aanpassingen gedaan aan de hand van de feedback, en zijn we bezig geweest met het updaten van de blog.
Donderdag was er een gastspreker aanwezig van de Borlaug Institute at Texas A&M University. De Norman Borlaug Institute is een instituut dat zich inzet tegen armoede en honger van kleine boeren gemeenschappen d.m.v. wetenschappelijke ontwikkelingen en trainingsprogramma's. Texas A&M University is een van de grootste universiteiten waar onderzoek wordt gedaan naar zowel land, zee en de ruimte. De spreker, ambassadeur Eric Bost, was iemand die al meer dan 100 landen had bezocht en bij de ambassade van Zuid-Afrika een belangrijke functie had bekleed. Hij hielt een toespraak over het verbreden van je mondiale perspectief. In de namiddag hadden we alvast tickets besteld voor de reis naar Taipei die de week erop op de planning stond. Hoe dat gegaan is lees je in het volgende verhaal!

1. RP ietswaard Bakkers:
    30 mei 2018
    Zo dat was weer een heftig weekje en heel leerzaam kom je ook wel toe aan rust of wat yoga wel ga zo door mannen, jullie kregen een prachtige kans toppy 👍😁