Taichung - weekend 4 - Taichung aan zee

20 mei 2018 - Taichung, Taiwan

We begonnen het weekend met een 'lazy saturday' waarin we niks spannender gedaan hebben dan een ijsje gegeten met Matcha smaak (groene thee-achtig). Op de zondag moesten we vroeg op want er stond een reis op de planning naar Gaomei Wetlands! We hadden afgesproken met Elain bij de bushalte naast de school. Omdat Molly en haar zus iets vertraging hadden, namen we een stop bij de 7 Eleven in een ziekenhuis van Taichung. Hierna gingen we als eerst met z'n vijven door naar Tunghai University campus (Xitun District). Tunghai University was de eerste particuliere universiteit, opgericht met een christelijk denkbeeld. Op het campusterrein staat daarom ook het Luce Memorial Chapel. Dit is een christelijk kapel met een opvallende tent-achtige, kegelvormige vorm (zie foto's). Na wat foto's hebben genomen, zijn we weer een ijsje gaan eten (want het was weer behoorlijk warm) en zijn we naar het meertje op het campusterrein gegaan. Vervolgens zijn we gaan lunchen bij een bekend dumplingrestaurant vlak bij de universiteit. Toen onze magen tot de rand gevuld waren, zijn we door gegaan naar Gaomei Wetlands.

De Gaomei Wetlands zijn 300 hectare drassige gronden die aan de monding van de Dudu rivier liggen. Onze eerste stop was in het havengebied waar een aantal viskraampjes stonden. Onze magen zaten echter nog vol dus zijn we met de bus teruggegaan langs alle windmolens richting de monding van de rivier. Over de riviermonding liep een mooie brug waar we overheen gingen om bij het moerasgebied te komen. Met laagtij kan je de wetlands in gaan over een lange kronkelende houten stijger/pier. Vanaf de stijger kon je door het laagstaande water krabben, vogels, visjes en grassen zien. Aan het eind van de stijger kon je het water in, dat ruim 30 graden moet zijn geweest, om te pootje baden. Na wat foto's te hebben genomen zijn we terug gegaan naar Taichung City om te dineren. We zijn in  een Japans restaurant gaan eten in een groot winkelcentrum. Ze verkochten een paar soorten ramen (noedelsoep) waarvan je zelf de samenstelling kon bepalen (type noodles, saus, vlees, spicy, knoflook etc.).

Ook dit weekend dus weer genoeg beleefd.

1. Tony:
    30 mei 2018
    Ga zo door mannen..Top en vooral genieten.
  2. RP ietswaard Bakkers:
    12 juni 2018
    Hoi daar wat een leer proces en aparte gebouwen toppy 😁👍