Taichung - Dag 4 - Acclimatiseren

27 april 2018 - Taichung, Taiwan

Deze dag hadden we wat langer de tijd nodig in actie te komen, waarschijnlijk nog lichtelijk last van tijdverschil en de informatie die op ons af kwam.

We besloten de dag te beginnen met het maken van wat foto's van de campus en het beter kunnen oriënteren in dit grote terrein. Omdat we onze kamer moesten betalen, besloten we ook op zoek te gaan naar een bank, helaas was dit helemaal gelukt. We hadden in ieder geval wel genoeg om de kamers te betalen, zodat dat geregeld was. We hadden verder nog een globale planning gemaakt voor komende tijdsverdeling, zodat we wat overzicht kregen in wat wanneer ongeveer af zou moeten zijn.

In de avond zijn we naar Fengji Night Market geweest, of eigenlijk maar één derde van de markt.. We hebben er heel veel nieuwe dingen gegeten(en gedronken), waaronder een oester omelet, 'plakrijst hotdog', Stinky Tofu zowel de droge versie als de soep variant (zoals de naam doet vermoeden stinkt het enorm maar smaakt het eigenlijk best goed), gefrituurde poot van een kip, taro ijs en papajamelk. Verder is de night market, waar Taichung om bekend staat, een beleving an sich. Naast alle voedselkraampjes zijn er ook een soort kermiskraampjes met ballonnen schieten e.d. en overal grijpmachines met knuffels en andere prullaria. En veel neonverlichting natuurlijk. Met recht een night marker dus.

1. RP ietswaard Bakkers:
    11 mei 2018
    Altijd mooi weer toch groen en schoon lijkt dat de bezem er goed door heen word gehaald prachtig.